بررسی خرید آنلاین در تجارت الکترونیکی
خلاصه
برای تحقیق برروی فروش آنلاین، سه رویکرد جدا ووسیع،تقابل انسان-کامپیوتر،رفتار، ورویکرد خریدارانه برای آزمایش رفتار خریداران اینترنتی به کاربرده میشود.ادغام این سه رویکرد. با استفاده از ادغام این سه رویکرد، این مطالعه یک مدل ترکیب شده از رفتار فروش اینترنتی، با استفاده از چهار گونه از راههای تاثیر بر رغبت خریداران اینترنتی : با استفاده از کیفیت سایت، اهمیت(دغدغه ی) مشتری در فروش آنلاین،شناخت خود،وتجربیات گذشته فروش آنلاین. این عوامل تجربه شده به صورت ساختار متاخر وفاکتورهای پیش فرض متقدم مدلسازی شدند. مدل امتحان شده با استفاده از اطلاعات به دست آمده از 214 فروش آنلاین بوده است. بررسی های آماری با استفاده ازمدلسازی ساختاری به منظور ایجاد مدل های معتبر، وشفاف سازی ارتباط مهم درمورد ترغیب خرید آنلاین بوده است.تجربیات گذشته درمورد فروش آنلاین وارتباط وهمراهی این موضوع با ترغیب خریدار آنلاین میتواند با استفاده ازعواملی چون: دغدغه های خریدار،کیفیت وب سایتها وتاثیر گذاری کامپیوتر همراه باشد. دراین تحقیق کشفیات وملزومات مختلف مورد بررسی قرار گرفته است.
کلمات کلیدی:
خرید آنلاین
تجارت الکترونیکی
اینترنت وتکنولوژِی
مقدمه
به صورت اساسی راههای تجارت وکار وارتباط با مشتری را عوض کرده است.به عنوان یک تجارت مدیوم،اینترنت به عنوان یک محیط تقابل آنلاین باعث میشود که خریداران جمع شوند واطلاعات راارزیابی کنند،قضاوت درمورد انتخاب خریدار داشته باشند وبه صورت مستقیم(بی واسطه )محصولات راخریداری کنندودراختیار داشته باشند. فروش کالا به خریدارازطریق وب سایت باعث ایجادیک پدیده جهانی با یک روندافزایشی درفروش آنلاین درجهان شده است. به دلیل عواملی چون فایده ، راحتی،قیمت گذاری ،بررسی های مقابله ای ،وسعت انتخاب تولیدات وخدمات،ودلایل دیگرفروش آنلاین رشد کرده وانگیزه زیادی ایجاد کرده است.اگرچه فروش اینترنتی روند سعودی داشته است بعضی از چالش ها باعث افزایش ساختاری فروش شده است .
اول :رشد تعداد زیادی از تجار سنتی وایجاد رقابتهای اینترنتی باعث قدرت گرفتن آن شده است.با ازبین رفتن مرزهای جغرافیایی وکاهش جابه جایی ها،فروشگاههای دیجیتالی با ازدحام اشخاص شرکت کننده روبه رو شده اند. دوم: aquisition cost به صورت قابل ملاحظه ای افزایش وswitching cost فروش آنلاین کوچک شده است. سوم : با وجود رشد جمعی فروش آنلاین چندین فاکتور مثل ترس از جرم اقتصادی،دغدغه های امنیتی،فقدان اعتماد،باعث اجتناب مشتری از خرید شده است .
فهرست مطالب
بررسی خرید آنلاین در تجارت الکترونیکی1
خلاصه1
مقدمه2
Literature review4
گسترش ایده به منظور تشریح(Development of hypothesis)7
کیفیت وب سایت7
نگرانی های مشتری درفروش آنلاین10
Computer self.Efficacy12
متد شناسی13
بیان کلی موضوع15
بررسی اطلاعات15
بررسی مدلهای ساختاری هماهنگ16
بحث :18
نتیجه گیری21